Youropia Flag


12 Οκτωβρίου 2011
Ειδήσεις
Επανάσταση. Δημιουργία. Ναταλία.
Διαβάστε πως μια 24χρονη κάνει αυτό που γουστάρει με τρέλα κι επιβιώνει στη Θεσσαλονίκη του 16,7% ανεργίας...

Κείμενο - φωτογραφίες: Βάλια Στουγιαντζίκη

 

 

 Λίγο μετά τις επτά το απόγευμα, στo πατάρι του Ιανού της Αριστοτέλους ξεκίνησε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για το πως μία «τρελή» καλλιτέχνης προσπαθεί να αποβάλλει τον «μπαγιατισμό» στην μόδα της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος για την εκκεντρική και πρωτοποριακή Ναταλία Παλάντζα. Την συζήτηση διηύθυνε  ο Στέφανος Τσιτσόπουλος, σε βοήθεια του Μαρίνου Σακελλάριου.

 

 

Μία 24χρονη λοιπόν κοπέλα, η Ναταλία, χρησιμοποιώντας ως όπλα τις σπουδές της στην θεατρολογία και την σκηνοθεσία στην Αγγλία, στήνει καθημερινά τα τελευταία τρία χρόνια ένα fashion show στο μαγαζί της, το “L’argenti”, ντύνοντας τα «μοντέλα» της, της πελάτισσες της, στο κέντρο της fashion street της Θεσσαλονίκης, στην Προξένου Κορομηλά ανάμεσα στα μεγαθήρια Louis Vuitton, Burberry, Juicy Couture, D&G. Η Υοuropia ήταν εκεί…

 
Όπως μου ακούστηκε εμένα στην αρχή σκέφτηκα πως αυτή η κοπέλα πρέπει να έχει πραγματικό θράσος για να τολμήσει μια τέτοια κίνηση, να ανοίξει ένα δικό της μαγαζί ανάμεσα στις νευρωτικές πωλήτριες, τις μουράτες πελάτισσες και τους πασίγνωστους οίκους της Κορομηλά. Στο μαγαζί της, το “L’argenti”, πουλάει, μαζί με την τρέλα της, δημιουργίες φίλων της, συνεργατών της και σύντομα όπως αποκάλυψε και δικές της δημιουργίες, γιατί απλά «θέλει να ντύνει τον κόσμο».
 
 
«Ποιος μας περιορίζει στο τι πρέπει να φορέσουμε; Στο μαγαζί μου προσπαθώ να ντύσω τα ‘μοντέλα’ μου όπως πιστεύω πως τους ταιριάζει. Έρχονται πολλές πελάτισσες θέλοντας να αγοράσουν κάτι καινούργιο, γιατί βαρέθηκαν το παλιό. Και εγώ τους λέω, έχεις δοκιμάσει να φορέσεις αυτήν την ίδια φούστα διαφορετικά; Δοκίμασε! Μπορεί να μην είναι αυτό που θα νόμιζες ότι θα σου πήγαινε, αλλά κάν’ το, ίσως σου ταιριάζει και ένα άλλο στυλ».
 
 

 

Δεν παρέλειψε, επίσης, να επισημάνει πως η μοναδική αλλά και βασική διαφορά μεταξύ μόδας και στυλ είναι η προσωπικότητα. Το στυλ είναι προσωπικό, δεν καθορίζεται από την μόδα της εποχής.Παράλληλα, η δημιουργός ελισσόταν λες και βρισκόταν σε σκηνή, μιλούσε ακατάπαυστα, ενώ άλλαζε «κουστούμια» on stage. «Αλλάζω για να σας προβληματίσω. Πώς μπορείτε να φορέσετε με χίλιους διαφορετικούς τρόπους το ίδιο φόρεμα- μπλούζα - φούστα».
 
 
«Δεν βγαίνω οικονομικά, έχω κλείσει μήνες ολόκληρους με άδειο ταμείο», δηλώνει ενώ στην ιδέα του on-line shop απαντά αρνητικά γιατί: «Θέλω την επαφή με τον κόσμο. Πώς θα βλέπω αλλιώς τα κορίτσια μου; Τα ρούχα μου δεν θα ήταν το ίδιο αν δεν «δοκιμάζονταν». Δεν θα βγάζουν τον ίδιον αέρα. Μπαίνω μέσα οικονομικά αλλά περιμένω να αλλάξουν τα πράγματα. Άλλωστε στηριζόμαστε στους γάμους , αυτοί κρατάνε το μαγαζί. Ευτυχώς ο κόσμος παντρεύεται ακόμα».
 
 

Επανάσταση. Λευτεριά στα ρούχα και στις ντουλάπες μας!

 

 

Τα ρούχα της προέρχονται από παντού. Η ίδια ταξιδεύει στο εξωτερικό για να τα φέρει αλλά έχει και πολλούς φίλους που τις στέλνουν δημιουργίες τους για το μαγαζί της, συμφοιτητές της που έτυχε να σπουδάζουν μόδα ενώ κάνει και βήματα ώστε σύντομα να πουλήσει και δικά της σχέδια. Έτσι λοιπόν αν την ρωτήσει κάποιος, τι θα έχει την επόμενη σεζόν, εκείνη πολύ απλά και ειλικρινά απαντάει πως δεν έχει ιδέα! Οι τιμές της είναι φυσιολογικές, καθώς πουλάει στο κόστος της δημιουργίες που υπάρχουν στο μαγαζί της, παρ’ ότι είναι ποιοτικότατες, διότι οι φίλοι της και συνεργάτες της πια, δεν θεωρούν πως είναι τέλειοι.


 
«Προσαρμόζουμε τα ρούχα στο σώμα σου. δεν πιστεύω στην μαζική παραγωγή ρούχων. Ειδικά η Ελληνίδα έχει πολύ δύσκολο σώμα». Απευθύνεται στο σύνολο του γυναικείου πληθυσμού της Θεσσαλονίκης, δεν κάνει διακρίσεις. «Το target group του μαγαζιού μου είναι η γυναίκα που θέλει να φορέσει κάτι διαφορετικό. Και αυτή είναι η διαφορά στο μαγαζί μου».
 
 

 

Η Ναταλία δεν κρίνει άσχημα τη μέση θεσσαλονικιά, αν και είναι πολύ στημένη όπως λέει, δεν πειραματίζεται. Για την ίδια τα απόλυτα fashion icons, έχοντας σπουδάσει και στην Αγγλία, είναι η Sienna Miller, η οποία όπως είπε «απλά με τρελαίνει» και ο Johnny Deep, γιατί είναι από τους λίγους που μπορείς να τον δει να φοράει τις ίδιες μπότες και πέντε χρόνια μετά, αλλά να συνεχίζουν να είναι «φρέσκιες και μοναδικές πάνω του. Επίσης, σέβεται τα ρούχα του. Όχι όπως ο DiCaprio, που όταν έμαθα ότι δεν φοράει δεύτερη φορά κουστούμι, συγχύστηκα πολύ».
 
 
Επιπλέον, δεν παρέλειψε να εξηγήσει γιατί δεν άνοιξε το μαγαζί της στη Ναβαρίνου, την κατ’ εξοχήν «διαφορετική» γειτονιά της Θεσσαλονίκης: «Ήθελα να δουλέψω με μετάξι, και το μετάξι θέλει το ¨κουτί¨ του».
 
 
Σε ερώτησή μας στην Ναταλία, εάν αισθάνεται ότι ξεπερνάει τα όρια της μέσα από αυτήν ή αν απλά επιβεβαιώνει την τρέλα της, εκείνη απάντησε, πως μέσα από την δουλειά της ξεπερνά καθημερινά τον εαυτό της, αλλά παράλληλα ωριμάζει. Εν συνεχεία όταν την ρωτήσαμε εάν λειτουργεί σαν ψυχολόγος για τις πελάτισσες της, είπε: «Ναι, προσπαθώ να καταλάβω τι ζητάνε από μένα, το μαγαζί μου».

 
Για όσους αναρωτιούνται τι σημαίνει το “L’ argenti”, η απάντηση είναι ασήμι. «Στο ασήμι», λοιπόν, γιατί αν και δεν είναι ακριβό υλικό μπορεί κανείς να κάνει απίστευτα πράγματα με αυτό και η ίδια εξηγεί πως «θέλαμε μια λέξη που να ξεκινούσε με “l”, είναι από αυτά τα περίεργα κολλήματα που έχεις στη ζωή». 
 
 
 
 
 
Info: Η Ναταλία με τους φίλους της, προχωρούν στην δημιουργία ενός blogspot μέσα από το οποίο θέλουν να γνωρίσει ο κόσμος την καλλιτεχνική πλευρά της πόλης.