Youropia Flag


05 Ιουνίου 2014
Ειδήσεις
Ayrton Senna
Το μήνα που πέρασε είδαμε πολύ αξιόλογα αφιερώματα για τον Ayrton Senna. Ώρα να σας παρουσιάσουμε το δικό μας...

Χρήστος Γ. Παπαπρίλης - Πανάτσας

 

 

Αποφασίσαμε να μην πάρουμε τη ζωή του εξ αρχής, αλλά να σας δώσουμε απευθείας τις μεγαλύτερές του στιγμές. Με αρίθμηση θα σας πούμε πολλά χωρίς να σας κουράσουμε.

 

 

 

 

 

 

1. Μονακό 1984. Η πρώτη λάμψη του άστρου.

 

 


 

 

Το Μονακό είναι μια από τις δυσκολότερες πίστες, πόσο μάλλον με βροχή. Ο νεαρός Ayrton με μια Toleman (σε δυναμικότητα σκέψου σημερινή Toro Rosso) προσπερνάει όποιον βρει μπροστά του. Φτάνει στη δεύτερη θέση και ψαλιδίζει πολύ γρήγορα τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Alain Prost με την ισχυρότατη McLaren. Λίγο πριν τον προσπεράσει και αυτόν, σταματάει ο αγώνας λόγω χειροτέρευσης καιρικών συνθηκών...

 

 

 

 

 

 

2. Μονακό, 1988. Ο καλύτερος γύρος της F1.

 

 

 

 

 

Στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Ayrton έκανε τον καλύτερο γύρο στην ιστορία της F1. Η διαφορά του από τον 2ο στη κατάταξη και teamate του (Alain Prost) ήταν 1,5 δευτερόλεπτo.

 

 

 

 

Η McLaren θυμάται...

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ιαπωνία 1988. Η εντυπωσιακότερη ανάκαμψη.

 

 

 

 

Έχουμε ακούσει για πολλές ανακάμψεις οδηγών που στην αρχή του αγώνα βρίσκονταν πολύ πίσω, αλλά αυτή είναι πιθανότατα η εντυπωσιακότερη. Ο Σένα χρειάζεται νίκη έναντι του teamate του Alain Prost για την κατάκτηση του πρώτου του τίτλου. Στην εκκίνηση, λόγω προβλήματος στον συμπλέκτη, πέφτει στη 14η θέση. Στο τέλος του αγώνα, με την βοήθεια και της μικρής βροχής, τερματίζει πρώτος με διαφορά, έχοντας προσπεράσει (στο στεγνό) ακόμη και τον Prost, ο οποίος τερμάτισε στη 2η θέση...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Εστορίλ, 1990. Ο εύσπλαχνος και παράλληλα ανέπαφος χαρακτήρας.

 

 

 

 


Ο Martin Donnelly είχε ένα σφοδρό ατύχημα στα δοκιμαστικά, από το οποίο τραυματίστηκε σοβαρά. Ο Senna ήταν ο μόνος οδηγός που πήγε στο σημείο για να παρακολουθήσει την κατάσταση του συναθλητή του και τις κρίσιμες κινήσεις των γιατρών από κοντά. Μπορείτε να φανταστείτε τη συναισθηματική φόρτιση που μπορεί να έχει ένας οδηγός αγώνων όταν βλέπει έναν βαριά τραυματισμένο συναθλητή του από το σπορ που κάνουν. Λίγα λεπτά αργότερα, ο Ayrton έσπασε το ρεκόρ της πίστας...

 

 

 

 

 

 

5. Βραζιλία 1991. Η πιο ποθητή νίκη στην ιστορία του σπορ.

 

 

 

 

 

Ο Βραζιλιάνος ήθελε νίκη στην πατρίδα του όσο τίποτα άλλο. Όλα πήγαιναν καλά μέχρι που το κιβώτιό του κόλλησε στην 6η σχέση! Έκανε τους τελευταίους 10 γύρους μόνο με μία σχέση στο κιβώτιο και μάλιστα την μεγαλύτερη. Στις κλειστές και αργές στροφές του Ιντερλάγκος, κινδύνευε από σβήσιμο του κινητήρα. Η σωματική και πνευματική προσπάθεια που κατέβαλε για να κερδίσει τον αγώνα φάνηκε στο τέλος. Τον έβγαλαν γιατροί από το μονοθέσιο. Είχε πυρετό και πολλές μυικές κράμπες σε όλο το σώμα.

 

 

Σηκώνοντας με δυσκολία το τρόπαιο...

 

 


 

 

 

 

 

 

6. Spa. Ένα από τα "φόρτε" του.

 

 
Το θρυλικό Σπα, η πίστα σύμβολο της F1, η πίστα που ξεχωρίζει τα αγόρια από τους άντρες, αλώθηκε απ' τον Ayrton 5 φορές. Και μάλιστα 4 συνεχόμενες. Στις 10 φορές που έτρεξε συνολικά στο Σπα, μόλις 4 είχε πολύ καλό μονοθέσιο...

 

 

 

 

 

7. Μονακό 1992. Η καλύτερη άμυνα στην ιστορία του σπορ.

 

 

 

 

Στους τελευταίους τέσσερις γύρους του αγώνα. Ο Nigel Mansell με την πανίσχυρη Williams και με φρέσκα ελαστικά προσπαθεί με νύχια και με δόντια να περάσει την McLaren του Ayrton. Όλες οι προσπάθειες αντικρύζουν το κλείσιμο της πόρτας από τον Βραζιλιάνο. Απίστευτος...

 

 

 

 

 

 

8. Σπα 1992. Σώζοντας τη ζωή του Erik Comas.

 

 

 

 

 

Ο Eric Comas, την Παρασκευή, είχε ένα πολύ άσχημο ατύχημα. Ο Ayrton ήταν ο πρώτος που έφτασε στο σημείο και ο μοναδικός που σταμάτησε για να βοηθήσει τον συναθλητή του, ρισκάροντας έναν δικό του τραυματισμό καθώς έτρεξε μέσα στη πίστα μέχρι να φτάσει το μονοθέσιο του Comas. Και τι έκανε; Του έσωσε τη ζωή. Ο Γάλλος είχε χάσει τις αισθήσεις του, το κεφάλι του είχε πάρει αφύσικη γωνία κλείνοντας την αναπνευστική οδό και πατούσε ακόμη το γκάζι. Ο Σέννα έσβησε τον κινητήρα και έτσι η μεγάλη πιθανότητα πυρκαγιάς εξαφανίστηκε. Έπειτα ακολούθησε πιστά τις οδηγίες που είχε πάρει, δύο χρόνια πριν, από τον καλό του φίλο Sid Watkins. Άνοιξε το κράνος και με σταθερές και αργές κινήσεις μετατόπισε το κεφάλι του συναθλητή του σε όρθια θέση, έτσι ώστε ο αέρας να περνάει ελεύθερα στα πνευμόνια του. Ο Comas άρχισε ν' αναπνέει και πάλι. Ο Senna περίμενε εκεί μέχρι να φτάσουν οι γιατροί. Χωρίς τη βοήθεια του Βραζιλιάνου ο Comas (ίσως) θα έπαιρνε ανάσα μετά από πολύ ώρα...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 9. Donington Park, 1993. Ο καλύτερος αγώνας στην ιστορία του σπορ.

 

 

 

 

 

Ίσως ο καλύτερος αγώνας, από μεριά απόδοσης οδηγού, στην ιστορία του σπορ.
Βροχή, δηλαδή το στοιχείο του. Στην πρώτη στροφή είναι 6ος. Στη συμπλήρωση του πρώτου γύρου είναι πρώτος! Πέντε προσπεράσεις σε έναν γύρο. Ε, και μετά χάθηκε από τους υπόλοιπους. Να πάρει την πιο επική νίκη του.

 

 

 

 

 

 

 

10. Η αυστριακή σημαία.

 

 

 


Το ημερολόγιο έγραφε 1/5/1994 όταν ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχασε το μεγαλύτερο, πιθανότατα, αστέρι που είχε αντικρύσει. Όλοι έχετε ακούσει και διαβάσει για τον θάνατο του Σένα. Όμως, λίγοι γνωρίζουν ότι χτύπησε στον τσιμεντένιο τοίχο που ο ίδιος είχε προτείνει να μετακινηθεί πιο πίσω αλλά δεν συνέβη αυτό λόγω του ποταμού που βρίσκεται από πίσω του. Τα λόγια είναι περιττά. Το μεγαλείο του Senna βρίσκεται στην Αυστριακή σημαία που βρήκαν στο cockpit της κατεστραμένης Williams. Θα ανέμιζε στο τέλος του αγώνα, προς τιμήν του Αυστριακού Roland Ratzenberger που είχε χάσει τη ζωή του το Σάββατο στα δοκιμαστικά.

 

 

Ο άγγελος των σημερινών οδηγών...